Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.07.2010 10:23 - Железница-Кокалянски ман.-Дяволския мост
Автор: vidrica Категория: Туризъм   
Прочетен: 10089 Коментари: 8 Гласове:
5



В събота дъждът провали това начинание, но вчера аз се върнах.
image
По думите на жена ми, това е див карамфил. Аз нещо не е ли дърво, го слагам в категория-джоджън (или беше джоджен).
Ако и сега беше заваляло, положението щеше да стане членесто. Добре , че не прокапа и си остана кулесто. Бях само по един потник, не носех даже и сутиен. Миналата седмица едни ми се смяха и казаха, че мъжете не носили сутиени ! Не знаех :-( ! (това е шега, да поясня все пак не всеки зацепва)
image
При с.Железница река Егуля се съединява със селската река и става река Ведена. Ведена било някакво бабе, дето дало акъл на турците как да превземат крепоста Урвич. Била прокълната и станала на скала в края на реката при Дяволския мост.
image

image

В началото на разходката Негово величество ,,големия" апарат свърши батериите и целият път го минах снимайки със вярната сапунерка. Благодаря ви пичове и ....другарки от Панасоник, че сте я създали!

image

image
Пътя до мястото на преджапване на реката е спускане по асфалт.

image

image

image

image

image
Олюф

image


image

image
Яко бубулечняк, майна! -казал японският ентомолог.

image

image

image

image

image

image
Този тунел не ми стана ясно за какво е, а и не ми се влизаше навътре, че незнаеш какво ще намериш.

image

image
Тук се преджапва реката.

image

image

image
А народът се ебе!

image

image
Поглед назад, от високо.

image
Кво туй?

image

image

image

image

image
Кръстатия дъб. Малко преди това съм се натъпкал с диви челеши. Доста трудоемко дело, като се има в предвид размера им.

image
Някой, (може би иманяри) е изсякъл дупка колкото павилион за вестници в дъба.

image
Снажна фиданка пред великото дърво. (Внимание, червени горски мравки!)
Там се засякох с един човек, който накратко ми разказа някои интересни неща. Когато бил малък в Кокалянския манастир монасите били белогвардейци. 
Стамболов им дал земя да се прехранват. Отглеждали картофи, лен и доста други неща. В манастира имало обущарска работилница където поправяли обувки, безплатно. През 30-те години на 20-ти век със споразумение между СССР и България  земите дадени на руски емигранти,  се обявили за съветска собственост.

image

image

image
При толкона хралупести дървета ми е интересно дали има в района останали бухали ? Макар, че те предпочитат скалите.

image
Ето го и манастира. Мислех да пия в него вода, но като видях на вратата списък със забрани и пояснението, че манастирът е действащ реших да пия бира в къщи, вместо вода там. Хората не искат да ги безпокоят и напълно ги разбирам.

image
Тази сърнела с още три, ме чакат в хладилника.

image
Поглед от Дяволския мост. Някоя от тези скали може би е баба Ведена. Може и да е някоя вече обрасла, защото нищо не ми заприлича на фигура, а така исках баба Ведена да ми даде пълномощно да ходя да и взимам пенсията! Време на екскурзията 4-5 часа.


Тагове:   мост,   ман-дяволския,


Гласувай:
5



1. karambol5 - Хихихихи добра разходчица си си ...
08.07.2010 10:35
Хихихихи добра разходчица си си направил :)
цитирай
2. makont - Невероятно!
08.07.2010 14:36
Красивата природа от снимките с нестандартния коментар! Разсмя ме и ме зареди с енергия! Де що не е дърво е "джоджен".
цитирай
3. lubara - Поздрави!
12.07.2010 08:06
Преди три лета се опънахме да ходим с жена ми до минералните извори. Беше жега, щеше да гиберяса. Много ме мразеше в този ден.
цитирай
4. vidrica - lubar за Жерезница ли говориш ?
12.07.2010 09:26
lubar за Жерезница ли говориш ?
цитирай
5. lubara - Поздрави, vidrica!
12.07.2010 13:51
Да, за Железница. След Бистрица. Тези места, Драгалевци, Симеоново, Бистрица и Железница, съм ги обикалял още като дете.
цитирай
6. zvezdichka - Toва е безобразие -
18.07.2010 07:35
как може да не уважиш дълголетието на дъба... Ума ми не го побира... За тези хора няма нищо ценно...
Иначе са много сладки макро снимките на всякави пеперуди и буболечета :).
Една есен и аз се разходих до Железница, иначе вече ми е далеч...
Приятна разходка сте си направили :)
цитирай
7. vidrica - как може да не уважиш дълголетието ...
18.07.2010 09:11
zvezdichka написа:
как може да не уважиш дълголетието на дъба... Ума ми не го побира... За тези хора няма нищо ценно...

Последният брадат лешояд в България беше убит с тояга, за да му отрежят краката.
цитирай
8. ufff - !
09.09.2010 22:18
Ех, че красота!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: vidrica
Категория: Други
Прочетен: 1199642
Постинги: 641
Коментари: 334
Гласове: 1185
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930